Kindje met syndroom van Down afgewezen door modellenbureau
7 februari 2019 · 09:09
Update: 15 november 2024 · 08:29
Als de Amerikaanse Meagan Nash (27) een oproep voor kindmodellen ziet, stuurt ze meteen foto's van haar 1-jarige zoontje Asher op. Hij voldoet aan alle eisen: hij heeft de juiste haarkleur, de gewenste kleur ogen en de juiste leeftijd. De foto’s worden echter door het modellenbureau afgewezen. Met een merkwaardig argument.
Meagan Nash had prachtige foto’s ingestuurd van haar zoon Asher, maar maandenlang hoort ze niets terug op haar inzending, schrijft RTL Nieuws. Ze besluit het bedrijf, een kledingwinkel, om opheldering te vragen. Het antwoord van de winkel is hard: ze hadden niet gevraagd om foto's van kinderen met een beperking.
Syndroom van Down
“Toen wij vlak na zijn geboorte te horen kregen dat onze zoon het syndroom van Down heeft, was dat wel even een schok," vertelt Meagan. "Maar voor ons veranderde deze mededeling verder niets. We weten dat God juist ons heeft uitgekozen om zijn ouders te zijn, omdat Hij weet dat wij goed voor hem zullen zorgen."
Afgewezen
Het feit dat haar zoontje nu wordt afgewezen vanwege het syndroom van Down is enorm pijnlijk voor Meagan. Tegen CBS News zegt ze: "Ik schreef terug dat ze ook niet hadden vermeld dat het model géén beperking mocht hebben. Toen het bedrijf antwoordde dat ik gelijk had, dacht ik alleen maar: waarom hebben ze zijn foto's dan niet gebruikt?"
Viral
Meagan uit haar frustratie op Facebook. "Deze knappe jongen is klaar om de wereld te laten zien wat het echte gezicht van schoonheid is," schrijft ze onder een foto van Asher. Al snel gaan zijn foto's viral en Meagans bericht wordt opgepikt door de populaire pagina ‘Kids With Down Syndrome’. Dit zorgt voor meer dan 126.000 shares. Ook het betreffende kledingbedrijf, OshKosh Kids, krijgt het bericht onder ogen en regelt alsnog een ontmoeting met de ouders. Asher krijgt al snel de kans om model te staan voor de kledinglijn, tot grote vreugde van hemzelf en van zijn ouders. En zo krijgt de kleine Asher alsnog de kans om te stralen.
Begrip
Meagan hoopt op meer begrip voor kinderen met een beperking. "Het tonen van mensen met een beperking in reclames, laat de wereld zien dat zij net zo veel waarde hebben als een 'normaal' persoon," aldus de jonge moeder.
De weergave van deze video vereist jouw toestemming voor social media cookies.